Διαφήμιση στο Google: 4 Λάθη που πρέπει να αποφύγετε στις PPC καμπάνιες σας


Το σημαντικό εδώ είναι ότι: Οι διαφημίσεις σας είναι η «βιτρίνα» σας.

Όταν λοιπόν δεν γνωρίζουμε πως μπορούμε να δημιουργήσουμε αποτελεσματικές διαφημίσεις σε μια PPC καμπάνια στο Google Adwords  τότε το μόνο αποτέλεσμα που μπορεί να υπάρξει είναι η σπατάλη των χρημάτων σας, χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Οι επαγγελματίες που ασχολούνται με την διαδικτυακή διαφήμιση γνωρίζουν ότι η Google χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο που ονομάζεται «Κατάταξη διαφήμισης-Ad Rank» για να καθορίσει τη θέση της διαφήμισης σας στις σελίδες των αποτελεσμάτων της.

Μια καλή κατάταξη διαφήμισης σημαίνει ότι η αγγελία σας θα εμφανίζονται ψηλά στη σελίδα (όπου είναι πιο πιθανό να προσελκύσει την προσοχή του χρήστη).

Ενώ οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στις χαμηλότερες θέσεις της σελίδας προσελκύουν λιγότερη κίνηση.
Επίσης ο ειδικός αυτός αλγόριθμος χρησιμοποιείται για να υπολογίσει το Google πόσο θα χρεώνεστε για κάθε κλικ που λαμβάνει η αγγελία σας.

Συμπέρασμα; Μια καλή κατάταξη της διαφήμισης σας σημαίνει ότι θα πληρώνετε λιγότερα για τις καμπάνιες σας.

Ας δούμε όμως πως υπολογίζεται αυτός ο ειδικός αλγόριθμος:

Κατάταξη διαφήμισης (γνωστό ως Ad Rank) = 
Προσφορά CPC x Δείκτης Ποιότητας.

Όπως μπορείτε να δείτε, οι δύο παράγοντες που καθορίζουν την κατάταξη της διαφήμισης σας είναι ο δείκτης ποιότητας της καμπάνιας σας και το κόστος ανά τιμή προσφοράς κλικ.



Μια σειρά από διαφορετικά στοιχεία συμβάλλουν στο να διαμορφωθεί ο δείκτης ποιότητας, αλλά τα πιο σημαντικά είναι:
  • Η συνάφεια της διαφήμισης σας
  • Η αναλογία των κλικ που έχει δεχθεί, γνωστό ως (CTR - click through rate)
Επομένως η συνάφεια και το CTR είναι άκρως σημαντικά στο εάν θα επιτύχουμε τους στόχους μας η απλά θα αδειάσει το πορτοφόλι μας.



Ποια είναι τα λάθη των διαφημιστών;

1. Δεν υπάρχει συνάφεια στις διαφημίσεις:

Πρέπει να διασφαλίσετε ότι υπάρχει συνάφεια μεταξύ της διαφήμισης και της "σελίδας προσγείωσης" του χρήστη, το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι πιστεύουν η αρχική τους σελίδα είναι συναφής με την διαφήμιση τους, το ίδιο ισχύει και για τις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιηθούν.

Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνετε το CTR σας και αυτό σημαίνει λιγότερα έξοδα, περισσότερη επισκεψιμότητα, που σημαίνει ότι θα λάβετε καλύτερη απόδοση για την επένδυση σας (ROI - return on investment)

2. Λείπει η "Πρόσκληση για δράση":

Είναι ζωτικής σημασίας να συμπεριλαμβάνετε σε όλες τις διαφημίσεις σας μία "Πρόσκληση για δράση" τώρα ίσως αναρωτιέστε "μα καλά για πάλη πάμε;" Ναι! αλλά με ηλεκτρονικά κριτήρια.

Πρέπει να γνωρίζετε ότι οι διαφημίσεις που έχουν "Ξεκάθαρη Πρόσκληση για Δράση" δέχονται πολύ περισσότερα κλικ από όλες τις υπόλοιπες!

Ακόμα όμως και όταν μια πρόσκληση για δράση περιλαμβάνεται συνήθως είναι λάθος!

Για παράδειγμα: έχω δει διαφημίσεις με την πρόσκληση για δράση να είναι όπως "Δείτε περισσότερα" ή "Αναζήτηση Τώρα", το οποίο είναι ιδανικό εάν ο στόχος σας είναι η εμπλοκή του χρήστη.

Όμως, για όσους θέλουν να πουλήσουν, το να χρησιμοποιήσουν για παράδειγμα το: "Αγορά Τώρα" είναι πολύ πιο πιθανό να ενθαρρύνουν έναν χρήστη να αγοράσει από ότι εάν έγραφε "Δείτε περισσότερα".

3. Έλλειψη Δοκιμών:

Συστήνω πάντα τουλάχιστον τρεις παραλλαγές της λειτουργίας της διαφήμισης σας.

Δοκιμάστε νέες διαφημίσεις κάθε μήνα, έτσι ώστε συνεχώς να προσπαθείτε να βελτιώσετε το CTR σας.


Πολλοί διαφημιστές αποτυγχάνουν να ενημερώσουν τις διαφημίσεις τους τακτικά, πράγμα που σημαίνει ότι συχνά τα μηνύματα τους, οι προσφορές ή οι τιμές τους είναι ξεπερασμένα.

Αυτό μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία του χρήστη, καθώς επίσης και το CTR.

4. Έλλειψη Επεκτάσεων των Διαφημίσεων:

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι επέκτασης διαφημίσεων που είναι διαθέσιμοι για τους διαφημιζόμενους.

Χρησιμοποιώντας αυτές τις επεκτάσεις μπορεί να σας βοηθήσουν να στείλετε γρήγορα επισκέπτες σε συγκεκριμένα σημεία στην ιστοσελίδα σας για συγκεκριμένες πληροφορίες που ψάχνουν.

Οι επεκτάσεις περιλαμβάνουν: Τηλεφωνικές κλήσεις, Γεωγραφική θέση, Προϊόντα και social media προεκτάσεις καθώς και συνδέσεις με την ιστοσελίδα σας.

Πρόσφατα, η Google εισήγαγε τις "βελτιωμένες εκστρατείες", οι οποίες σας επιτρέπουν να προσθέσετε επεκτάσεις σε κάποιο app που μπορεί να έχετε, δυναμικές επεκτάσεις διαφημίσεων αναζήτησης και επεκτάσεις προσφορών!

Η Google προωθεί έντονα τη χρήση αυτών των επεκτάσεων. Για παράδειγμα, υποστηρίζει ότι τα οι σύνδεσμοι προς την ιστοσελίδα σας η αλλιώς sitelinks μπορούν να βελτιώσουν το CTR μέχρι και 30%! Αρκετά μεγάλο νούμερο που δεν μπορεί να αγνοηθεί.



Τι προτείνω να κάνετε εάν θέλετε να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη PPC καμπάνια:
  • Βεβαιωθείτε ότι η σχέση μεταξύ των διαφημίσεων, λέξεων-κλειδιών και των σελίδων προορισμού είναι σχετική.
  • Αναλύστε τις διαφημίσεις των ανταγωνιστών σας. Προσπαθήστε να κάνετε τις διαφημίσεις σας να ξεχωρίζουν.
  • Κάντε το κείμενο της διαφήμισης σας να ξεχωρίζει, Πως; Απλά γράψτε το πρώτο γράμμα κάθε λέξης με κεφαλαία.
  • Αναφέρετε μοναδικά σημεία πώλησης σας και τα οφέλη της επιλογής των παροχών σας (έναντι των ανταγωνιστών σας).
  • Επισημάνετε ελκυστικές προσφορές ή ειδικές τιμές προσφοράς.
  • Βεβαιωθείτε ότι έχετε μια "πρόσκληση για δράση" που είναι σχετική με τους διαφημιστικούς σας στόχους.
  • Εάν χρειάζεται, χρησιμοποιήστε δυναμική εισαγωγή λέξεων-κλειδιών και κάντε σίγουρο ότι οι λέξεις-κλειδιά στόχοι σας είναι παρόντες στον τίτλο και το κείμενο της διαφήμισης.
  • Συμπεριλάβετε λέξεις-κλειδιά στο πεδίο URL. Εάν συμπέσει με τον όρο αναζήτησης η μορφή του συγκεκριμένου κειμένου γίνετε bold.
  • Σκεφτείτε και αποφασίστε σχετικά με τους διαφημιστικούς σας στόχους και χρησιμοποιείστε μόνο τις κατάλληλες επεκτάσεις διαφημίσεων.
  • Μην ξεχάσετε να κάνετε δοκιμές, και δοκιμές και δοκιμές ξανά!

Σχόλια