7 βασικά πράγματα που πρέπει να προσέξετε στο SEO

Το SEO είναι ο βασικός παράγοντας προώθησης της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης, αν όμως δεν γνωρίζετε το τι θα πρέπει να προσέξετε, τουλάχιστον τα βασικά, τότε μπορεί να βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Φαντάζεστε να μην μπορείτε να βρείτε την ιστοσελίδα σας; παρά μόνο πληκτρολογώντας το URL του domain σας; όχι και ότι καλύτερο. Σήμερα θα δούμε 7 βασικά πράγματα που θα πρέπει να προσέξετε προκειμένου να μην συμβεί το παραπάνω σενάριο.

Αν χρειαστείτε βοήθεια με το SEO | Επικοινωνήστε μαζί μου
  1. Χρησιμοποιείστε τις σωστές λέξεις κλειδιά:
    Αν η ιστοσελίδα σας δεν χρησιμοποιεί τις ίδιες λέξεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να ψάξουν για το προιόν-υπηρεσία σας, τότε δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να εμφανιστεί η ιστοσελίδα σας.

    Η Λύση; χρησιμοποιείστε το Google Insights for search και το Google adwords keyword tool εδώ αξίζει να αναφέρω πως και οι 2 υπηρεσίες διατίθενται δωρεάν.

    Για παράδειγμα ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα ξενοδοχείο; στην Αθήνα; και ότι η έρευνα που κάνατε στις παραπάνω υπηρεσίες σας δείχνει ότι: το 70% των χρηστών που ψάχνουν ξενοδοχείο στην Αθήνα χρησιμοποιεί την φράση "Αθήνα Ξενοδοχεία" και αντίστοιχα μόνο ένα 5% την φράση "Διαμονή Αθήνα" επομένως έχετε ξεκάθαρη άποψη του τι ψάχνουν οι χρήστες σε ότι αφορά τον τομέα σας και έτσι βελτιστοποιείτε ανάλογα την ιστοσελίδα σας.
  2. Δεν χρησιμοποιείτε περιγραφή στα links:
    Αν η ιστοσελίδα ενός εστιατορίου έχει στην αρχική της σελίδα 100 εξερχόμενα links από άλλες ιστοσελίδες χρησιμοποιώντας την φράση "Το καλύτερο εστιατόριο στην Αθήνα" τότε είναι πολύ πιθανό η ιστοσελίδα του εστιατορίου μας να εμφανίζετε πρώτη για την αναζήτηση "Εστιατόρια στην Αθήνα".

    Οι λέξεις που χρησιμοποιούμε στα links χρησιμοποιούνται από τις μηχανές αναζήτησης για να καταλάβουν το περιεχόμενο μίας σελίδας. Επομένως είναι σημαντικό να έχουμε περιγραφές στα links, τουλάχιστον τα εσωτερικά-internal.

    Υπάρχουν 2 ειδών υπερσύνδεσμοι-links, οι εσωτερικοί και οι εξωτερικοί (internal-external) ενώ λοιπόν δεν μπορούμε να ελέγξουμε με ποιές λέξεις κλειδιά συνδέεται κάποια άλλη ιστοσελίδα με την δική μας, συνηθίζετε όμως να είναι κάτι συναφή προς το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, μπορούμε όμως να ελέγξουμε τα εσωτερικά links που αφορούν την ίδια την σελίδα μας και είναι υπό τον απόλυτο έλεγχο μας.

    Ένα παράδειγμα αρκετά γνωστό και απόλυτα χαρακτηριστικό σε αυτό που αναφέρω είναι η Adobe που έμαθε το παραπάνω με τον πιο σκληρό τρόπο: Αφού σύνδεσε σε χιλιάδες ιστοσελίδες το χαρακτηριστικό πλήκτρο για το Adobe Reader με την περιγραφή "click here" αντί να χρησιμοποιήσουν κάτι πιο περιγραφικό όπως " Download Adobe Reader" το αποτέλεσμα; Η ιστοσελίδα της εταιρείας εμφανίζετε πρώτη για την αναζήτηση "click here" ποιός όμως ψάχνει για αυτό;
  3. Δεν είναι εύκολη η κοινή χρήση στα social media:
    Σε μια εποχή όπου τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης εξαπλώνονται με ταχύτατους ρυθμούς είναι αρκετά σημαντικό ως δευτερεύον όφελος η ιστοσελίδας μας να δίνει την δυνατότητα διαμοιρασμού του περιεχόμενου μας, τοποθετώντας τα "κοινωνικά πλήκτρα διαμοιρασμού" από τις αντίστοιχες κοινωνικές ιστοσελίδες.

    Καλό θα είναι να αποφύγετε τεχνολογίες του τύπου: Flash - AJAX (βέβαια εδώ τον πρώτο λόγο τον έχει η εταιρεία που θα κατασκευάσει την ιστοσελίδας σας και το πως θα εφαρμόσει τις συγκεκριμένες τεχνολογίες)

    Τι θα πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα;

    α) Η κάθε σελίδα θα πρέπει να έχει το δικό της μοναδικό URL
    β) Το περιεχόμενο της σελίδας φορτώνει σε pop-up παράθυρα αντί για URL
  4. Απόκρυψη περιεχόμενου από τις μηχανές αναζήτησης:
    Όλες οι μηχανές αναζήτησης διαβάζουν html κείμενο, επομένως εάν η ιστοσελίδα σας δεν χρησιμοποιεί καθόλου html κείμενο τότε είναι αδύνατον για τις μηχανές αναζήτησης να βρουν την ιστοσελίδα σας.

    Πως γίνετε αυτό; Αν όλη η ιστοσελίδας σας είναι βασισμένη σε flash είτε εναλλακτικά αντί για κείμενο εμπεριέχει εικόνες στην θέση του κειμένου.
  5. Δεν περιλαμβάνει καθαρή κλήση για δράση - call to action:
    Ο λόγος ύπαρξης μίας εταιρικής ιστοσελίδας που έχει καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, δεν είναι να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες, αλλά το να μετατρέψει αυτούς τους επισκέπτες σε πελάτες.

    Για να καταλάβετε καλύτερα τι εννοώ: στην σελίδα που δείχνετε τις πληροφορίες για το προιόν-υπηρεσία σας υπάρχει link για την αγορά του; η την δοκιμή του; η έστω την επικοινωνία μαζί σας;

    Έχετε μια τοπική επιχείρηση, αναφέρετε στην ιστοσελίδα σας τις ώρες λειτουργίας της επιχείρησης; και την διεύθυνση σας;
  6. Νομίζετε ότι όλοι οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας έρχονται στην αρχική σελίδα;
    Αν αυτό νομίζετε, τότε είναι ώρα να αλλάξετε γνώμη. Όλες οι σελίδες που εμπεριέχονται στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει να λειτουργούν πανομοιότυπα με την αρχική σας σελίδα.

    Πολύ συχνά οι επισκέπτες δεν έρχονται στην αρχική σελίδα αλλά σε διάφορες άλλες, πλοηγηθείτε μόνος σας στην ιστοσελίδα σας και δείτε μόνοι σας με ανεξάρτητη σκέψη το πως θα θέλατε να είναι, λείπει κάτι; πρέπει να αφαιρέσετε κάτι; κλπ.

    Απλά βεβαιωθείτε ότι καμία από τις ιστοσελίδες σας δεν είναι "αδιέξοδο" και ότι περιλαμβάνουν συνδέσεις στην αρχική σας σελίδα και σε περισσότερες πληροφορίες για εσάς καθώς και τις σχετικές εκκλήσεις για δράση
  7. Μήπως η ιστοσελίδα σας είναι μπλοκαρισμένη;
    Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν θέλουμε να φαίνονται κάποιες σελίδες από την εταιρική μας ιστοσελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης, οι τρόποι για να "κρύψουμε" μια σελίδα από τις μηχανές αναζήτησης είναι 2, είτε να βάλουμε ένα robots.txt file στην ιστοσελίδα μας, που είναι και το πιο πιθανό, είτε να βάλουμε robots meta tag στις σελίδες μας.

    Μερικές φορές όμως χρησιμοποιώντας αυτές τις μεθόδους, μπορεί κατά λάθος να μπλοκάρουμε ολόκληρη την ιστοσελίδα μας.

    Πως μπορείτε να καταλάβετε αν η ιστοσελίδα σας είναι μπλοκαρισμένη;

    Ανοίξτε ένα παράθυρο στον browser και πληκτρολογήστε την εξής διεύθυνση: http://www.site.com/robots.txt | όπου site.com βάλτε το δικό σας domain, αν το αποτέλεσμα που θα δείτε είναι το εξής:
    User-agent: *
    Disallow: /

    Τότε σημαίνει ότι η ιστοσελίδα σας είναι μπλοκαρισμένη από τις μηχανές αναζήτησης.
Αν χρειάζεστε βοήθεια με την προώθηση της ιστοσελίδας σας επικοινωνήστε μαζί μου.

Αγαπητέ φίλε-φίλη, σε ευχαριστώ που διάβασες το άρθρο μου, αν νομίζεις ότι είναι ενημερωτικό και χρήσιμο θα σε παρακαλούσα να το μοιραστείς με τους φίλους σου χρησιμοποιώντας τα πλήκτρα κοινωνικής δικτύωσης.

Διαδίδοντας όποιο άρθρο νομίζεις ότι είναι χρήσιμο, βοηθάς εμένα να συνεχίσω την συγγραφή παρόμοιων μελλοντικών άρθρων διότι νιώθω ότι επιβραβεύεις την προσπάθεια μου και επίσης μπορεί να βοηθήσεις κάποιον φίλο η άγνωστο που μπορεί το συγκεκριμένο άρθρο να του φανεί χρήσιμο.

Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Σχόλια