Πως να πείσετε τους πελάτες σας να κάνουν αυτό που θέλετε

Αν έχετε παιδιά στο σπίτι σίγουρα θα έχετε χρησιμοποιήσει την εξής φράση η τουλάχιστον κάποια παρόμοια "Θα πρέπει να σου το πω 10 φορές πριν κάνεις αυτό που σου ζήτησα;" η πόσες φορές έχετε ζητήσει από κάποιον κάτι; και αυτό δεν έγινε;

Οι πελάτες σας παρόλο που τους στέλνετε emails, διαφημίζεστε όπου μπορείτε, έχετε καλούς πωλητές, αλλά παρόλα αυτά δεν αγοράζουν. Γιατί όμως δεν αγοράζουν; γιατί δεν σας ακούνε; γιατί δεν κάνουν αυτό που τους ζητάτε;
Εδώ τα καλά προιόντα, ψωνίστε απο μένα, ελάτε κόσμε......
Συνήθως ο λόγος που δεν κάνουμε αυτό που μας λένε είναι διότι "συζητήσεις" και "κουβέντες" ξεχνιούνται εύκολα.

Υπάρχει μια σαφής διαφορά μεταξύ των λέξεων που λέμε και στα αντικείμενα που είναι γύρω μας. Οι συζητήσεις χρησιμοποιούν λέξεις, και οι λέξεις δεν είναι αντικείμενα, οι λέξεις είναι "αόρατες" και "εξαφανίζονται" όσο γρήγορα ειπώνονται. Από την άλλη τα αντικείμενα καταλαμβάνουν φυσικό χώρο.

Κάντε το εξής πείραμα:

Διαλέξτε ένα οποιοδήποτε αντικείμενο, ακουμπήστε το κάπου και απομακρυνθείτε από αυτό, αν δεν το έχει κουνήσει κάποιος από την θέση του όταν ξαναγυρίσετε το αντικείμενο θα είναι και πάλι στην θέση που το είχατε αφήσει αρχικά.

Τώρα σκεφτείτε τι θα λέγατε στους πελάτες σας και πείτε κάτι όπως "Πελάτες μου, κάντε κλίκ στο λινκ και επισκεφτείτε το μαγαζί μου για να αγοράσετε κάτι" τι έγινε; μήπως είδατε κάποια διαφορά; μήπως ξεπουλήσατε το εμπόρευμα σας; ασφαλώς όχι, γιατί; επειδή τα λόγια δεν είναι αντικείμενο.

Επομένως ποιό ακριβώς είναι το πρόβλημα; Όταν έχουμε μια συζήτηση με τον πελάτη μας και η οποία θα θέλαμε να παραμείνει στην σκέψη του πελάτη μας, τι γίνετε; Ξεχνιέται, ναι διότι όπως είπαμε οι περισσότερες συζητήσεις (περίπου 95% ίσως και παραπάνω) με το που τις ξεκινάμε και ολοκληρώνουμε έχουν κιόλας ξεχαστεί από την πλειοψηφία των ακροατών μας.

Για αυτόν τον λόγο η στρατηγική του επικοινωνιακού μας μάρκετινγκ πρέπει να είναι δομημένη με τέτοιον τρόπο ώστε το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε στους πελάτες, αντιπροσώπους, υπαλλήλους και όποιον άλλον θα μπορούσε να έχει σχέση με την εταιρεία μας να παραμένει "ζωντανό" στο μυαλό όλων αυτών.

Οι επιτυχημένες εταιρείες έχουν στηριχτεί σε απλά πράγματα, επάνω λοιπόν σε αυτή την απλότητα έχτισαν την "αυτοκρατορία" τους, τι εννοώ; Δημιούργησαν έναν πολύ απλό τρόπο "συζήτησης" που είναι πολύ εύκολο να καταλάβει κάποιος και γύρω από αυτόν τον "τρόπο" έχτισαν τα τμήματα πωλήσεων και μάρκετινγκ.

Κάπως μπερδεμένα τα ακούω όλα αυτά, μήπως θα μπορούσες να μας πεις κάποιο παράδειγμα;

Το πιο τρανταχτό παράδειγμα που όλοι γνωρίζετε είναι το Twitter "Τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος με 140 χαρακτήρες", η εταιρεία κούριερ FedEx "Παράδοση την ίδια ημέρα" και πάει λέγοντας διότι ο κατάλογος είναι μεγάλος.

Είναι όμως τόσο εύκολο να εφαρμόσετε μια παρόμοια στρατηγική για την εταιρεία σας; όχι είναι πάρα μα πάρα πολύ δύσκολο, γιατί; Αυτό συμβαίνει επειδή είναι δύσκολο να περάσουμε τα λόγια γύρω από τα συναισθήματα ή από έννοιες που έχουμε στην σκέψη μας.

Αφού είναι τόσο δύσκολα μήπως θα είναι καλύτερα να εγκαταλείψουμε την προσπάθεια μας;

Πιπέρι στο στόμα, ποτέ μα ποτέ δεν πρέπει ούτε καν να περνάει σαν σκέψη τριγύρω μας, άλλωστε ξεκίνησα να γράψω το συγκεκριμένο άρθρο με σκοπό να μοιραστώ την εμπειρία μου μαζί σας και όχι για να σας αποκαρδιώσω.

Ας πάμε λοιπόν να δούμε 5 τρόπους που αν τους τηρήσουμε θα μας βοηθήσουν τα μέγιστα.
  • Κρατήστε το μήνυμα σας απλό: Αυτό σημαίνει μια βασική ιστοσελίδα με ένα απλό και καθαρό ντιζάιν.
  • Μην χρησιμοποιείτε επιστημονική η τεχνική ορολογία: Όσο πιο απλά μιλάτε και γράφετε τόσο πιο καλύτερα για τους πελάτες σας και κατά συνέπεια και για την εταιρεία σας.
  • Κρατήστε για όσο περισσότερο γίνετε την συζήτηση με τους πελάτες σας: Χρησιμοποιείστε blogs, social media, διάφορες εκδηλώσεις για να προσπαθήσετε να μείνετε σε συζήτηση με τους πελάτες σας για πράγματα που τους αφορούν, πρωτοτυπήστε και στείλτε τους χειρόγραφες επιστολές, όχι τυπωμένες η άλλο ένα email (αν και το email είναι ένας από τους πιο παλιούς αλλά και πιο βασικούς τρόπους διαφήμισης) χρησιμοποιώντας όμως αραιά και πού μια χειρόγραφη επιστολή προσδίδει άλλον αέρα προς τους πελάτες σας, αρκετά θετικό θα έλεγα.
  • Συνεχίστε την "συζήτηση" και μετά  το πέρας της πώλησης: Πως μπορείτε να το κάνετε; συνδέοντας ένα αντικείμενο με το προιόν η την υπηρεσία σας, το αντικείμενο μπορεί να είναι απο ένα κονμμάτι χαρτί που γράφει το μήνυμα σας και μπορεί να φτάσει μέχρι το όριο της δημιουργικότητας σας; φαντασίας σας;
  • Προσπαθείστε να είστε σε μέρη που προκαλούν την περιέργεια η ακόμα και την έκπληξη των πελατών σας, όπως; συνεργαστείτε με μια άλλη εταιρεία που θα μπορεί να λειτουργήσει ως συμπληρωματική στον τομέα σας, συμμετέχετε σε μια φιλανθρωπική οργάνωση κατά προτίμηση όποια συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την μεγαλύτερη μερίδα των πελατών σας.
Επομένως καταλήγουμε στο εξής: 
  1. Αντί να είστε εκνευρισμένος γιατί δεν σας ακούνε; η δεν πουλάτε; προσπαθείστε να καταλάβετε ότι όλο αυτό είναι μια τυπική διαδικασία λειτουργίας για ανθρώπους.
  2. Είναι δική σας ευθύνη να ακουστεί το μήνυμα σας και αν γίνετε να παραμείνει στους ακροατές σας και να τους παροτρύνει να κάνουν την ενέργεια που θέλετε. 

Ακολουθώντας τα παραπάνω θα αρχίσετε να βλέπετε μια πιο θετική ανταπόκριση από αυτούς στους οποίους απευθύνεστε.

Εάν θέλετε κάποια συμβουλή σχετικά με:

► Ανάπτυξη δικτύου πωλήσεων ► Διαδικτυακό Μάρκετινγκ, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου:

Εγγυημένη Αύξηση των Πωλήσεων σας

697 7729 700 | Στείλε email 

9:00 - 19:00 Δευτέρα - Παρασκευή


Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Σχόλια