Λάθη που πρέπει να αποφύγετε στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Τι μπορεί να κάνει ένα e-shop επιτυχημένο στο ηλεκτρονικό εμπόριο; ίσως κάποιοι να υποστηρίξουν ότι είναι η αισθητική; ο σχεδιασμός περιεχομένου; διάφορες εφαρμογές που τυχόν χρησιμοποιούνται; ίσως λίγο από όλα;

Τα e-shop στοχεύουν στο εξής: στο να πουλήσουν μια υπηρεσία η ένα προϊόν. Αρχικά θα μπορούμε να συζητάμε επί ώρες η και ημέρες περί σχεδιασμού, αισθητικής και λοιπά, προσωπικά θα επικεντρωθώ στο να αναφέρω στο τι θα πρέπει να προσέξουμε ώστε να υπάρξει πιθανότητα επιτυχίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Από εσάς και μόνο εξαρτάται η επιτυχία σας
Τι θα πρέπει να προσέξουμε:
  • Μικρή Γραμματοσειρά: Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε μικρή γραμματοσειρά, γιατί; διότι αυτήν την στιγμή 1 στους 8 χρήστες παγκοσμίως πραγματοποιεί αγορές μέσω του κινητού του. Στην επόμενη πενταετία η δεκαετία αυτό το ποσοστό αναμένετε να ξεπεράσει το 50% των συνολικών διαδικτυακών πωλήσεων, έτσι θα σας είναι πολύ πιο εύκολο να αλλάξετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ώστε να είναι συμβατό με τα κινητά τηλέφωνα. Προτείνω να χρησιμοποιείτε μίνιμουμ μέγεθος γραμματοσειράς 12. Νομίζετε ότι πολλοί θα επεκτείνουν την οθόνη τους για να διαβάσουν την περιγραφή του προϊόντος σας; δεν νομίζω, επομένως προνοήστε. 
  • Έξοδα μεταφοράς: Όταν κάποιος αγοράζει κάτι ηλεκτρονικά θέλει να γνωρίζει επακριβώς τι πληρώνει, ειδάλλως δεν πρόκειται να αγοράσει. Ακόμα και αν δεν χρεώνετε μεταφορικά τονίστε ότι είναι Δωρεάν, όχι σε ένα γενικό πλαίσιο τοποθετημένο κάπου μέσα στην ιστοσελίδα αλλά στο αντίστοιχο πεδίο του κάθε προϊόντος. Επομένως αποφύγετε την μη αναφορά του κόστους των μεταφορικών θεωρώντας ότι ο χρήστης θα το καταλάβει από μόνος του αφού δεν γράφετε κάτι σχετικό.
  • Φτωχός σχεδιασμός (αισθητική & πλοήγηση): Από την στιγμή που θέλετε να φτιάξετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ξοδέψτε λίγο από τον χρόνο σας και κάντε μία έρευνα αγοράς σχετικά με το πόσο θα σας στοίχιζε είτε ο επαγγελματικός σχεδιασμός απο κάποιον επαγγελματία είτε (το οποίο είναι και κατά πολύ φθηνότερο) να αγοράσετε ένα προσχέδιο-template-για το e-shop σας. Έχετε περίπου 4 δευτερόλεπτα χρόνο για να προσελκύσετε την προσοχή του χρήστη.
Θα ψωνίζατε ποτέ από αυτό το e-shop;
  • Σπασμένοι σύνδεσμοι: Πόσες φορές σας έχει τύχει να πατήσετε έναν σύνδεσμο για να δείτε περισσότερες πληροφορίες για κάτι και αυτός να είναι 'σπασμένος' η επόμενη κίνηση που κάνετε συνήθως είναι να φύγετε από την συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Κάντε σίγουρο ότι όλοι οι σύνδεσμοι είναι στην θέση τους και είναι ενεργοί, επίσης αν έχετε αλλάξει την μορφή των url σας με αποτέλεσμα όλοι οι σύνδεσμοι να έχουν παραμετροποιηθεί κάντε σίγουρο ότι χρησιμοποιείτε '404' ανακατεύθυνση. Αν δεν ανακατευθύνετε για παράδειγμα στην αρχική σας σελίδα φτιάξτε μία custom 404 σελίδα όπου ιδανικά θα έχετε κάποιο ωραίο γραφικό και κάποιες οδηγίες η και ακόμα ένα πλαίσιο αναζήτησης-search box.
  • Blog: Ίσως να σας φανεί περίεργο το να έχετε ένα ιστολόγιο μέσα σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, μην σας ξαφνιάζει όμως καθόλου διότι όπως δείχνουν διάφορες διαδικτυακές έρευνες είναι αρκετά σημαντικός παράγοντας καθώς γράφοντας συναφή περιεχόμενο βοηθάτε τον χρήστη να αποκομίσει κάποιες ιδέες που ίσως να του είχαν διαφύγει, να μάθει μια διαφορετική χρήση του προϊόντος που θέλει να αγοράσει, να μάθει ότι θα ανοίξετε υποκατάστημα κοντά του, νέα που αφορούν γενικά το ηλεκτρονικό εμπόριο και άλλα πολλά
Τα παραπάνω είναι κατά την γνώμη μου τα πιο σημαντικά πράγματα που θα πρέπει να επικεντρώσει κάποιος ο οποίος θέλει να φτιάξει το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα, φυσικά ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δοθεί και σε θέματα όπως: η φιλοξενία του e-shop σας δηλαδή το hosting, για παράδειγμα δεν μπορείτε να ανεβάσετε 200 προϊόντα με 2-3 φώτο για το καθένα και να επιλέξετε πακέτο φιλοξενίας-shared hosting-και αν ακόμα επιλέξετε αυτό για πιο οικονομικά επιλέξτε τουλάχιστον την πιο ακριβή βαθμίδα του.

Θέμα επίσης τίθεται και στις φωτογραφίες αλλά και σε άλλα κομβικά σημεία όπως το ποιο είναι το κατάλληλο CMS για να φτιάξετε το e-shop σας.

Αν θέλετε βοήθεια η κάποια συμβουλή απλά επικοινωνήστε μαζί μου. 

Σχόλια